Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2011

Ελληνικές πόλεις: δεν μπορούμε, δεν θέλουμε να τις βελτιώσουμε ή μήπως και τα δύο;

 

Ελληνικές πόλεις: δεν μπορούμε, δεν θέλουμε να τις βελτιώσουμε ή μήπως και τα δύο;

Όποτε επισκέπτομαι το εξωτερικό και επιστρέφω πίσω στην Ελλάδα οδηγούμε σε μία σκέψη σε ένα συμπέρασμα δυστυχώς άσχημο για την χώρα μου και τον λαό της αλλά αληθινό:  «για το ότι οι ελληνικές πόλεις είναι τόσο πίσω σε σχέση με τις ευρωπαικές, τόσο απάνθρωπες, μή φιλικές και ασφαλείς για τον πολίτη, μή οικολογικές, μή ελκυστικές, βρώμικες, ακατάστατες , χωρίς οργάνωση, μή φιλικές στους ποδηλάτες, γεμάτες λακκούβες και σπασμένα πεζοδρόμια, χωρίς σωστή  σήμανση, και γεμάτες ηχορύπανση και παρανομία αλλά και μόλυνση, γεμάτες με αυτοκίνητα, έχοντας καταπατήσει το παρελθόν τους και βάζοντας σε αμφισβήτηση και κίνδυνο το μέλλον τους» δεν ευθύνεται ούτε η έλλειψη χρημάτων, ούτε το παρελθόν της χώρας, ούτε τόσες δικαιολογίες που ακούγονται καθημερινά .
Η απάντηση – συμπέρασμα που εγώ δίνω είναι «ότι δεν θέλουμε και δεν είμαστε ικανοί να βελτιώσουμε τις πόλεις μας και να μοιάσουν στις ευρωπαικές» ,δεν είναι  η άγνοια, η απουσία χρημάτων (αυτά μας  τα δωσαν οι ευρωπαίοι αλλά δεν τα αξιοποιήσαμε σωστά), δεν φταίει τίποτα άλλο εκτός από την νοοτροπία, την παιδεία μας,  την έλλειψη γνώσης και εξειδίκευσης σε θέματα αστικού σχεδιασμού, την λανθασμένη αντίληψη π[ερί διοίκησης μιας πόλης, την αντίληψη και την θέληση ή καλύτερα την μή θέληση των δημάρχων και των φορέων των πόλεων αλλά ίσως και των ίδιων των κατοίκων  τους...........
Είναι απλό: δεν είμαστε ευρωπαίοι, και ίσως δεν γίνουμε ποτέ αν συνεχίσουμε έτσι, και γι’αυτό δεν βλέπουμε ποδηλατόδρομους, διαβάσεις πεζών που να τηρείτε η προτεραιότητα στυς πεζούς και στα ποδήλατα, δεν βλέπουμε κανένα σύγχρονο και οικολογικότερο σύστημα περισσυλογής και διαχείρισης αποριμμάτων (πχ διαχωρισμός απορριμάτων στο σπίτι ),γι’αυτό θα ζούμε σε πόλεις με έντονη ηχορύπανση και μόλυνση του αέρα, με χιλιάδες παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα πάνω σε πλατείες και πεζοδρόμους (πχ Ρήγα Φεραίου, Παντανάσσης), καθόλου η ελάχιστο πράσινο και αστικά πάρκα, γι’αυτό θα φτιάχνουμε ακόμα πεζοδρόμια πανάκριβα με πλακάκια ενώ στην Ευρώπη τα κατασκευάζουν με πίσσα, δεν θα βλέπουμε θέσεις παρκινγκ για ποδήλατα σε σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες κ.α., δεν θα βλέπουμε σωστή αστυνόμευση και τήρηση των νόμων, οι πεζοί και τα ποδήλατα θα κινδυνεύουν αππό την μανία των άθλιων οδηγών, οι πειραγμένες παράνομες εξατμίσεις θα συνεχίζουν να δημιουργούν πρωτοφανής ηχορύπανση, οδική συμπεριφορά κάποιων οδηγών που νομίζουν οτι οι δρόμοι της πόλης είναι πίστα αγώνων  θα συνεχίσει να παραμένει ατιμώρητη, οι φωτεινοί σηματοδότες θα συνεχίσουν να κκυριαρχούν αυξάνοντας την μόλυνση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση  (πχ  οδός Ελ.Βενιζέλου) ενώ στην Ευρώπη πλέον αντικαθίστανται παντού από τους κυκλικούς κόμβους (πχ Κόμβος ΤΕΙ), θα συνεχίσουμε να μην χρησιμοπιοούμε τα ΜΜΜ, να μήν βλέπουμε τράμ, και να μήν κλείνουμε δια παντός ιστορικά κέντρα πόλεων για τα αυτοκίνητα, οι έμποροι ππιθανόν  να συνεχίσουν να μήν γνωρίζουν το συμφέρον τους και να αντιτίθενται σε εφαρμογή νόμων που βελτιώνουν την κίνηση και την εμπορική κίνηση (πχ κορίνες στην Αγίου Ανδρέου και Ελλήνου Στρατιώτη) και πολλά άλλα στραβά αλλά για τους κατοίκους των ελληνικών ππόλεων φυσιολογικά................
Δυστυχώς τα παραπάνω ισχύουν εις διπλούν για την Πάτρα μια πόλη που «θα» μπορούσε να είχε εντελώς διαφορετική εικόνα, ίσως αππό τις καλύτερες στην Ευρώπη, άν όλοι εμείς, κάτοικοι, οδηγοί, πεζοί,  έμποροι, δήμαρχοι θέλαμε πραγματικά να την βελτιώσοουμε. Αυτό που χρειάζεται είναι γνώση, θέληση, παιδεία και ανοιχτά μυαλά, αλλά λίγα τίποτα αυτά δεν διαθέτουμε.

Πατρώνης Γιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου